Mattias Klefbeck

Författarbild: Mattias Klefbeck

Jag jobbar med radio och är programledare Klartext. Vi berättar nyheterna på ett enklare sätt så att alla ska förstå.

Jag föddes 1974 och är uppvuxen i Ösmo. Det ligger ganska nära Stockholm, men ändå ute på landet. Därför kunde vi snabbt åka in till stan. Det tog bara en timme med pendeltåg. Men samtidigt var det nära till naturen. Bakom vårt hus låg skogen och ett stall med hästar.

Trots att jag idag är journalist och författare hade jag som barn svårt att lära mig läsa och skriva. Därför vet jag hur viktigt det är att det finns bra och spännande böcker som är skrivna på ett lättare sätt. Det ska vara roligt att läsa.

Dela på Internet:

Böcker utgivna av Mattias Klefbeck