Omslagsbild, Tunnel 13
Provläs ett kapitel
Pris: 190,00 kr

Tunnel 13

av Johanna Ejdeholm

Oskar tar en risk. En stor risk. I somras dog den där killen, Jimmy, på Hedö. Men Oskar har bestämt sig. Inget ska få honom att hoppa av nu.

13-årige Oskar är en urban explorer, han undersöker hemliga, förbjudna platser. Mest av allt längtar Oskar till Hedö. Det är ett övergivet sjukhus från andra världskriget. Ryktet går att militären fortfarande har dolda rum där.

Oskar och hans kompisar bryter sig in på Hedö. Men är de så bra kompisar egentligen? När problemen börjar sätts deras vänskap på prov.

En spännande bok för unga läsare, speciellt unga killar, om urban exploration

Fakta

Författare: Johanna Ejdeholm

Nivå: 2 - Lättare
Genre: Unga läsare, Skönlitteratur
ISBN: 9789170534850
Utgivningsår: 2014-03-17

Bindningstyp: Inbunden
Antal sidor: 128
Dela på Internet:

Vi rekommenderar även

Omslagsbild, Fettot
Pris: 135,00 kr
Fettot
Omslagsbild, Ruff överlevaren
Pris: 170,00 kr
Ruff överlevaren
KARTA ÖVER TUNNEL 13

Det snöar allt mer, och det har börjat blåsa.
Oskar ser knappt Isak och Jamal
som går framför honom på vägen.
Snön piskar honom i ögonen.
Vinden river i jackan.
Plötsligt hörs sirener. Polisen!

Alla tre slänger sig ner bakom en snödriva
vid vägkanten.
De ligger stilla och låter bilen åka förbi.
Oskar blir blöt på knäna.
Har någon sett dem?

De väntar en stund.
Efter nån minut visar Isak
att de kan börja gå igen.
Men nu håller de sig bakom snödrivorna.
Pulsande i knähög snö fortsätter de framåt.
Bara några meter bort ligger avfarten in till Hedö.

Det suger till i Oskars mage
när han passerar skylten.
Om bara några minuter är de framme.