HJÄLP OSS ATT FLYTTA!

Vår webb ska flytta till Myndigheten för tillgängliga medier, MTM. Nu vill vi veta vad ni tycker om lattlast.se, så att vi kan göra en så bra flytt som möjligt. Vill du hjälpa oss och svara på några rätt så enkla frågor? Svarar du så är du med i utlottningen av två fina surfplattor!

TACK!

TILL FRÅGORNA
x tablet

Talböcker!

Kom ihåg att alla elever som har en läsnedsättning kan få låna talböcker. Det kostar ingenting.
Läs mer på webb-platsen för Legimus

Träffa oss!

Här är en lista på mässor och utställningar du kan träffa oss och titta på våra produkter.

6-7 aug: Stockholm, Utlandsskolornas konferens
14 okt: Skellefteå, Lärarförbundets höstmöte
27-28 okt: Malmö, SETT SYD

Nytt nyhetsbrev

från Lärarrummet för lättläst skickade vi ut 15 februari
Här kan du läsa nyhetsbrevet
Bli medlem i Lärarrummet så får du också nyhetsbrev

Bli medlem

Bli medlem i vårt
Lärarrum för lättläst!

Du får bland annat
nyhetsbrev, erbjudanden,
inbjudningar
till pedagogträffar.
Klicka här och anmäl dig!

Vad är lättläst?

Det är titeln på en skrift från SPSM. I den tar Ingvar Lundberg och Monica Reichenberg upp innebörden av begreppet lättläst. Vi har varit med i produktionen.
Här kan du läsa, beställa och ladda ned

Vi kommer till dig!

Vi erbjuder fortbildning om lättläst till landets vuxenutbildare.
Läs mer och boka oss (pdf)

2010-10-15

8 SIDOR - lyssna, lära och berätta

Ämne: SVA
Årskurs: 7-9,Gym
Lektionstyp: Högläsning, diskussion, eget arbete
Lektionsåtgång: 1, olika förslag som kan upprepas


Ladda ner lektionen

8 SIDOR ger mina elever förståelse för politiken

Jag jobbar på en skola som undervisar år 7-9 och jag använder 8 SIDOR främst i min undervisning för svenska 2- elever. Grupperna varierar mellan fem - tolv elever.

Lektionen innehåller olika sätt som jag jobbar med 8 SIDOR.

Lisa Wirén Dahlgren
Skäggetorpsskolan, Linköping

Dela på Internet: