HJÄLP OSS ATT FLYTTA!

Vår webb ska flytta till Myndigheten för tillgängliga medier, MTM. Nu vill vi veta vad ni tycker om lattlast.se, så att vi kan göra en så bra flytt som möjligt. Vill du hjälpa oss och svara på några rätt så enkla frågor? Svarar du så är du med i utlottningen av två fina surfplattor!

TACK!

TILL FRÅGORNA
x tablet

Talböcker!

Kom ihåg att alla elever som har en läsnedsättning kan få låna talböcker. Det kostar ingenting.
Läs mer på webb-platsen för Legimus

Träffa oss!

Här är en lista på mässor och utställningar du kan träffa oss och titta på våra produkter.

19 mars: Stockholm, Studiedag - Nybörjardag-talböcker
26 mars: Malmö, Läromedelsutställning
13 april: Borås, Skolbiblioteks-satsningen
14-16 april: Sthlm, SETT-mässan
21-22 april: Göteborg, Läromedelsutställning
22 april: Skövde, Skolbiblioteks-satsningen
23 april: Uddevalla, Skolbiblioteks-satsningen
27-april: Stockholm, Studiedag - Skolbiblioteksdag - talböcker
11-12 maj: Malmö, Särskolans Rikskonferens i Malmö
27-28 okt: Malmö, SETT SYD

Nytt nyhetsbrev

från Lärarrummet för lättläst skickade vi ut 11 december
Här kan du läsa nyhetsbrevet
Bli medlem i Lärarrummet så får du också nyhetsbrev

Bli medlem

Bli medlem i vårt
Lärarrum för lättläst!

Du får bland annat
nyhetsbrev, erbjudanden,
inbjudningar
till pedagogträffar.
Klicka här och anmäl dig!

Vad är lättläst?

Det är titeln på en skrift från SPSM. I den tar Ingvar Lundberg och Monica Reichenberg upp innebörden av begreppet lättläst. Vi har varit med i produktionen.
Här kan du läsa, beställa och ladda ned

Vi kommer till dig!

Vi erbjuder fortbildning om lättläst till landets vuxenutbildare.
Läs mer och boka oss (pdf)

Bli medlem i Lärarrummet för lättläst

Som medlem i Lärarrummet för lättläst så får du bland annat:

- nyhetsbrev med lektionstips och andra förslag
- bra erbjudanden på lättlästa böcker och 8 SIDOR
- inbjudan till pedagogträffar

Vi lovar att inte ge bort din epostadress till något annat företag.

 

Dela på Internet:
  •  *
  •  *

  •  *
  •  *
 * Du måste fylla i fältet.